Prati korisnika Sony Hrvatska

Doživite, vidite i osjetite snagu zvuka

Obavijest za tisak   •   pro 07, 2020 12:25 CET

  • 58 % ljudi širom Europe izjasnilo se da se osjeća lošije nego ikada tijekom trenutne pandemije, a čak 72 % ljudi prepoznalo je da im je upravo glazba pomogla prebroditi teško razdoblje
  • Istraživanje vođeno od strane dr. Davida Lewisa iz tvrtke Mindlab International otkriva odnos između osjećaja i glazbe kroz snagu zvuka, pri čemu glazba djeluje kao sredstvo za upravljanje raspoloženjem koje može pomoći postizanju psihofizičkoga zdravlja i zadovoljstva
  • Nalazi su oživljeni u dva prekrasno uvjerljiva videozapisa; eksperimentirajte i sami kako biste vidjeli kako se osjećate nakon što ih pogledate. Gledajte kako tijelo reagira na glazbu - pokretanu Sonyjevim MHC-V83D zvučnikom velike snage - sa znanošću Cymatics koja pokazuje kako višesmjerni zvučni valovi utječuna boju, pijesak i tekućinu na nepravilan, ali očaravajuć način
  • Kako bi ispitao tvrdnje čak 85 % ljudi diljem Europe koji su primijetili da glazba utječe na njihovo raspoloženje (od ulijevanja osjećaja sreće i uzbuđenja do sjete i tuge), drugi video prikazuje koliko snažan utjecaj može imati glazba nižeg tempa

Revolucionarno izvješće otkrilo je zapanjujuće načine na koje glazba utječe na naš svakodnevni život i nas same, fizički i psihološki.

Znanstvene studije dokazale su da glazba može biti alat za regulaciju raspoloženja, pri čemu tempo značajno mijenja naš emocionalni odgovor. Visoki i niski tonovi mogu promijeniti raspoloženje – od uzbuđenja do melankolije.

Doktor David Lewis iz organizacije Mindlab International rekao je: „Tužna glazba može nam pomoći u teškim vremenima. Utvrđeno je da se najintenzivniji emocionalni odgovori, bilo sreće ili tuge, javljaju kad se jedna melodija emocionalno suprotstavi onoj koja se čula neposredno prije nje. Sljedeći put kada želite da vas glazba uzdiže i energizira, stvorite glazbeni sendvič. Pustite pjesmu koja vas rastužuje neposredno prije one koja vas čini vedrim, pozitivnim i optimističnim. Na taj će se način snaga uzdižuće skladbe manifestirati još intenzivnije”.

Glazba je također moćan znak koji često može vratiti, vrlo živopisna, davno zaboravljena emocionalna iskustva, s 86 % ispitanika širom Europe koji priznaju da imaju sjećanje u kojem je glazba igrala značajnu ulogu.

To može utjecati na način na koji naš um funkcionira, ali jednako tako i na načine na koje se ponašamo i reagiramo na ljude oko nas.

U prosjeku slušamo preko 285 sati glazbe godišnje (12 punih dana), što joj daje jedinstvenu moć da uljepša naš život u ovim teškim vremenima. Čak 80 % ljudi kaže da žele slušati više glazbe, znajući da ona ima koristi i za naše fizičko i mentalno blagostanje.

Koristeći informacije dobivene istraživanjem dr. Davida Lewisa, Sony je izradio dva nova vizualna prikaza toga kako snažna glazba može utjecati na nas, fizički i emocionalno. Pokretani Sonyjevim novim High Power Audio zvučnicima, MHC-V83D i MHC-V73D, videozapisi prikazuju načine na koje glazba visokog i niskog tempa, uz višesmjerne značajke zvuka i osvjetljenja, utječe na naša tijela i predmete oko nas.

Isprobajte sami; stavite snagu glazbe na test da vidite kakve emocije izaziva kod vas...

  • Najprije pogledajte videozapis s glazbom usporenog tempa, koji bi trebao izazvati više melankoličnih osjećaja – Tails, autora Jacka Chowna, The Music Lab
  • Zatim se energizirajte pjesmom koja ima brži tempo koji bi trebao potaknuti sreću – Gutenmorgen, autora Jacka Chowna, The Music Lab

Top 10 učinaka glazbe na nas

Doktor David Lewis proučio je kakve sve učinke glazba ima na naša tijela, umove i osjećaje[1], od povećanja funkcije naše memorije, rada srca i širenja zjenica do izazivanja suza, uspavanosti i sreće.

  1. Izazivanje suza
  2. Povećanje funkcije memorije
  3. Sreća
  4. Usporavanje, opuštanje ili ubrzavanje rada srca
  5. Utjecaj na naše postupke
  6. Stvaranje prijateljstva i povezanosti, pa čak i oblikovanje nečijeg identiteta
  7. Stvaranje efekta 'izlječenja'
  8. Poticanje sna
  9. Izazivanje osjećaja trnaca u kralježnici i žmaraca na koži
  10. Širenje zjenica i izazivanje "borba ili bijeg" reakcije

Angela de Klein, viša menadžerica za planiranje i marketing proizvoda u tvrtki Sony Video & Sound Europe rekla je: „Svi se možemo vratiti u trenutak našeg života u kojem je glazba imala ključnu ulogu; evocira osjećaje i uspomene, vodeći nas na putovanje."

„2020. je bila teška godina za sve nas, željeli smo stvoriti ovaj izvještaj i video kako bismo pokazali koliko je glazba moćna, te nadahnuti više ljudi da je koriste kao alat za pozitivnost u svojim životima. Naša High Power Audio linija zvučnika donosi snagu zvuka naglas i jasno, čineći je savršenom za one koji žele uživati u zajedničkom slušanju glazbe."

Sonyjeva dva uzbudljiva nova modela u liniji High-Power Audio sustava, MHC-V83D i MHC-V73D, osmišljeni su kako bi proširili izbor za obitelji i ljubitelje zabave s višesmjernim zvukom i osvjetljenjem, prijenosnim dizajnom i vrhunskim značajkama za svaku zabavu.

– Kraj –

Bilješke urednicima

O izvještaju

Izvještaj kombinira rad dr. Davida Lewisa iz organizacije Mindlab International, Sveučilište Warwick, s komentarima europskih stručnjaka i tvrtke za istraživanje tržišta, One Poll, koja je provela anketu/istraživanje podataka širom Europe. Statistike u izvješću uključuju skup od 3.000 ispitanika s tri teritorija - Velike Britanije, Njemačke i Mađarske.

O Power of Sound kratkom filmu

Oživjela ga je produkcijska kuća Greatcoat Films. Režirao ga je Klaas Diersmann, uz kinematografa JP Garcia i izvršnu producenticu Sandru Spethmann.

O Sony HAS-V seriji:

Sonyjeva dva uzbudljiva nova modela u liniji High-Power Audio sustava, MHC-V83D i MHC-V73D, osmišljeni su kako bi proširili izbor za obitelji i ljubitelje zabave s višesmjernim zvukom i osvjetljenjem, prijenosnim dizajnom i vrhunskim značajkama za svaku zabavu.

Zvučnici imaju višesmjerni zvuk i svjetla za zabavu, karaoke, ulaze za mikrofon i gitaru, a njima se može upravljati s dlana ruke pomoću aplikacije Fiestable.

  • PMC modela MHC-V83D iznosi 5.999,00 kn, a bit će dostupan od listopada 2020.
  • PMC modela MHC-V73D iznosi 4.999,00 kn, a bit će dostupan od listopada 2020.

Za više informacija o seriji HAS-V, molimo posjetite sljedeću poveznicu.

Top 10 reakcija na glazbu - za um, tijelo i osjećaje

Glazba utječe na to kako funkcioniraju naše tijelo i um, ali jednako tako i na to kako se ponašamo i reagiramo na one oko nas. U nastavku donosimo opise deset najčešćih reakcija:

1.Izazivanje suza - Glazba je moćan znak koji, često živopisno, davno zaboravljena emocionalna iskustva vraća u svijest. Filmski gledatelji često komentiraju kako u emocionalnom filmu suze počnu teći tek kada započne glazba.

2. Povećanje funkcije memorije - Istraživanje je pokazalo da emocije koje izaziva glazba mogu snažno utjecati na našu sposobnost da obraćamo pažnju, učinkovito razmišljamo, točno se prisjećamo, dobro prosuđujemo, rješavamo probleme i donosimo odluke.

3. Sreća - Glazba pruža način zaborava neželjenih misli i neugodnih osjećaja te olakšava razgovor o tim osjećajima. Može vam pomoći stvoriti toplu atmosferu dobrodošlice i učiniti ljude sretnijima.

4. Usporavanje, opuštanje ili ubrzavanje rada srca - Glazba može pomoći ljudima da se opuste i odmore ili da se osjećaju energičnije i usmjerenije na akciju. Pokazalo se da snažno utječe na naš puls, usporavajući ga za opuštanje ili ubrzavajući za akciju. Također može povisiti ili sniziti krvni tlak, ubrzati ili usporiti brzinu disanja i utjecati na sposobnost kože da provodi elektricitet! Mjera stimulacije ili opuštanja.

5. Utjecaj na naše postupke - Glazba uvelike utječe na način na koji procjenjujemo što se događa oko nas u smislu njegove važnosti za našu dobrobit i postizanje ciljeva. Charles Gulas, izvanredni profesor marketinga na Državnom sveučilištu Wright i Charles Schewe, profesor marketinga na Sveučilištu Michigan otkrili su da su baby-boomeri vjerojatnije kupovali stvari kad se svirao klasični rock, unatoč činjenici da dvije trećine njih to nije moglo reći kakvu je glazbu svirala dok su kupovali.

6. Stvaranje prijateljstva i povezanosti, pa čak i oblikovanje nečijeg identiteta - posebno među mladima, slušanje glazbe u grupama jedan je od glavnih načina stvaranja prijateljstava. Glazba također uspostavlja rekurzivan odnos s društvom u smislu identiteta.

7. Stvaranje efekta 'izlječenja'- Nedavno istraživanje načina na koji glazba utječe na mozak otkrilo je snažan učinak na živčani sustav. Temeljne akustičke karakteristike glazbe tumače se regijama u osnovi mozga kako bi signalizirale potencijalno važne i hitne događaje.

8. Poticanje sna - Primjerice, dokazano je da Vivaldijeva Četiri Godišnja Doba pomažu u uspavljivanju nemirne dojenčadi.

9. Izazivanje osjećaja trnaca u kralježnici i žmaraca na koži - poznata pod nazivom ‘frizoni’, senzacija nastaje kad glazba stimulira moćan, ali primitivan sustav nagrađivanja u mozgu. Otpušta se poplava kemikalije užitka dopamina, stvarajući osjećaje intenzivne sreće i uzbuđenja. Na taj način glazba ima potpuno iste učinke kao i kockanje, grickanje slatkog zalogaja ili sjajan seks. S druge strane, amigdala u mozgu odgovorna je za osjećaj straha i jedinstveno reagira na mračnu glazbu. Kad se ona stimulira, dolazi do javljanja ‘žmaraca’.

10. Širenje zjenica i izazivanje "borba ili bijeg" reakcije - kada glazba pogodi sve prave note, šalje cijelo vaše tijelo u pretjerani pogon. Puls se povećava, zjenice se šire i krv se preusmjerava u noge dok se aktivira moždana regija poznata kao mali mozak. To je dio onoga što se naziva mehanizmom 'borbe ili bijega'. Instinktivni odgovor koji se razvio kako bi nas pripremio za akciju, početak borbe ili bijeg. Kad ne možemo učiniti ni jedno ni drugo (niti jedna od navedenih opcija nije prihvatljiva u koncertnim dvoranama ili na pop festivalima), intenzitet proizvedenih osjećaja tumači se kao da su uzrokovani uzbuđenjem i užitkom.

[1] Puni popis nalazi se u Bilješkama za Urednike s opisima Top 10 reakcija

O tvrtki Sony:

Sony je kreativna tvrtka za zabavu osnovana na čvrstim temeljima tehnologije. Od igara i mrežnih usluga do glazbe, fotografija, elektronike, slikovnih senzora i financijskih usluga – Sony ima cilj ispuniti svijet emocijama kroz snagu kreativnosti i tehnologije. Za više informacija posjetite Sony globalnu web stranicu: http://www.sony.net/

Priložene datoteke

Dokument u Wordu